Voor te veel bedrijven is het nieuws- of actualiteitsgedeelte op hun website nog een verwaarloosde pagina. Nochtans heeft een blog of nieuwspagina meer nut dan je misschien zou denken. Hier alvast 5 interessante voordelen van een blog om je te overtuigen.

1.       Je bedrijf blijft actueel

Een nieuwspagina waarop het laatste bericht dateert van 3 jaar geleden? Dat komt verkeerd over. Je doet websitebezoekers twijfelen: “Bestaat dit bedrijf nog wel? Gaat het er slecht mee?” Door minstens maandelijks van je te laten horen op je blog, toon je dat je nog steeds alive and kicking bent.

2.       Je straalt expertise uit

In een blog heb je de kans om aan de hand van tips te tonen dat je wel degelijk kennis van zaken hebt. Geef bijvoorbeeld tips of oplossingen voor veel voorkomende problemen. Via Google zoeken veel mensen namelijk naar antwoorden op hun vragen. En misschien weet jij daar als expert net raad mee. Op jouw website komen ze dan vanzelf bij jouw diensten of producten terecht.

3.       Je Google-ranking verbetert

Een blog is niet enkel informatief, het helpt je ook hoger in de Google-zoekresultaten te geraken. Google verkiest pagina’s die steeds vernieuwen, waar dus regelmatig nieuwe info opkomt. Dat bewijst namelijk dat je relevant blijft voor het onderwerp.

4.       Je verlaagt de drempel voor (mogelijke) klanten

Iedereen zoekt informatie op het internet. Ook je klanten en geïnteresseerden in je product of dienst. Zorg dus dat je online aanwezig bent, niet alleen met een website, ook met een blog én op sociale media.

5.       Je vergroot je bereik

Een blogartikel wordt heel eenvoudig gedeeld op sociale media, waar zovele mensen dagelijks op kijken. Een keer gedeeld, of geliket, zien de vrienden van die persoon dat weer, één van de vrienden liket het, etc. Eigenlijk heb je dus toegang tot een publiek dat je met folders in de bus niet zou bereiken!

Geen tijd om zelf je blogs te schrijven? Vraag het aan Sarah Belwriting!

Foto ©Tine Verhelst. Locatie: Parijs, Frankrijk