GAST: magazine van Visit Limburg (i.s.m. Zinnig)
“Metier als gemene deler
Matteo Simoni en Vincent Baltus. Een acteur en een forelkweker/kok. Twee mensen uit compleet verschillende werelden. Maar toch hebben ze meer gemeenschappelijk dan je zou denken. Want beiden zijn vakmannen pur sang. Beiden zijn geworteld in en zot van Limburg. Een mooie basis voor een boeiend gesprek dus. Over gastvrijheid, kwaliteit, creativiteit en zoveel meer.” (visitlimburg.be/nl/gast-voorjaar-2023)
Victor renoveert: interviews en redactie voor lifestylemagazine (i.s.m. Propaganda)
“Zeg niet zomaar lamp tegen een ontwerp van Goedel Vermandere en Jan Arickx. Want dat dekt de lading écht niet. Het is porseleinen kunst. Het is persoonlijk. Het valt op en zet de toon. Een interview met het kunstzinnige Coup-de-foudre.”
“Wat zen-gevoel en stilte, we kunnen het allemaal eens gebruiken. En nergens vind je meer rust dan in de natuur, toch? Wel, in ICI slaap je er middenin. 6 eigentijdse boomhutten in fraai minimalistisch design met hout en glas, bieden je naast zalig comfort ook de kans om even op je mentale uitknop te duwen. Ken je die Pinterest-quote: “Er is geen wifi in het bos, maar je vindt er vast een beter verbinding”? Deze architecturale pareltjes maken die wijsheid waar.” (victorrenoveert.be/download-victor-magazine)
STERCK: magazines voor ondernemers (i.s.m. Zinnig)
“Veertien jaar geleden sloegen Stefan Kerkhofs en David Ghysels de handen in elkaar om een ongezien project te realiseren: Dinner in the Sky, een gastronomische beleving 50 meter boven de grond. The Fungroup (Kerkhofs) staat in voor de technische kant. Hakuna Matata (Ghysels) voor het culinaire aspect en het contact met de chefs. Een succesvol partnership, zoveel is duidelijk. Inmiddels smulden internationale gasten in 64 landen al van haute cuisine met een duizelingwekkend uitzicht.” (STERCK Limburg editie 35 – 2020, BLICK op Dinner in the Sky)
MaxZine: luxemagazine (i.s.m. Zinnig)
“Magisch mooi Namibië
Een oogverblindende natuur. Een intrigerende cultuur. Een smaakvolle keuken die traditie mixt met internationale invloeden. En oneindig veel opties voor avonturiers. Ja, dit land betovert en ontroert. Let maar op: voor je het weet, ben je je hart verloren aan Namibië. Bij deze een greep uit het vele moois dat er te beleven valt …” (intermedia.be/mediatitels/maxzine/)
Graphius: verschillende magazines
“Een buitengewone plek van koninklijke pracht en praal in Londen, dat is de Queen’s Gallery kort samengevat. Erg kort samengevat in feite, want er is ontzettend veel te ontdekken in deze unieke Britse galerij. Met een indrukwekkende collectie van kunstwerken, koninklijke interieurs van de laatste 500 jaar en exotische objecten van over heel de wereld kijk je natuurlijk je ogen uit.” (researchartikel over Queen’s Gallery, herfsteditie 2017 Graphius Magazines)
“Te midden van de Parijse bedrijvigheid en de aangename ambiance van quartier Beaubourg trekt al van in de verte het kleurrijke, binnenstebuiten gekeerde gebouw de aandacht: Centre Pompidou. Een museum met naam en faam sinds 1977, naar een idee van voormalig Frans president Georges Pompidou en ontworpen door architecten Rogers en Piano.” (dubbelinterview met aftredend en huidig directeur van Editions Centre Pompidou, wintereditie 2018 Graphius Magazine)
Bekijk de meest recente editie hieronder. Artikels van mijn hand: “Marilyn, door het oog van Milton”, “Blik op de toekomst”, “Franse gastronomie met cachet”, “Van Jaipur tot Iznik” en “Nummer één in coupons”.
Bouwen aan Limburg: interviews met ondernemers in de bouwsector
“90 jaar lang al houdt het familiebedrijf Vandebos stevig stand in de bouwsector. Wat ooit begon als een kleine schrijnwerkerij is inmiddels uitgegroeid tot een bouwonderneming met een 100-tal medewerkers, een groots machine- en wagenpark op een terrein van meer dan 15.000 m² én een ijzersterke reputatie. Dat de firma nog steeds groeit en bloeit bewijzen trouwens ook de vele prijzen die Vandebos de afgelopen jaren in de wacht sleepte voor snelle groei, bouwteam, ondernemerschap, en zoveel meer.” (zomereditie 2018)
Boekje met fietstips voor Toerisme Limburg: diverse interviews (i.s.m. Zinnig)
“Wie is Mikael Colville Andersen? Als zijn no-nonsense TED-talks of zijn (voormalige) bedrijf Copenhagenize niet meteen een belletje doen rinkelen, dan ken je hem misschien wel als presentator van The Life-sized City, waarin hij innovatieve stadsprojecten bestudeert.
Men noemt hem wel eens de fietspaus, de rockster van het urbanisme of zelfs de Tom Cruise van urban cycling … Wel, deze Kopenhagense stedenbouwkundige en designer ziet steden fietsvriendelijk maken in ieder geval niet als een mission impossible. Integendeel.” (2019)
Kolmont: projectbrochures, folders, … (i.s.m. met Zinnig)
“Je woont graag in het groen, maar niet in the middle of nowhere. Je geniet van sociaal contact, maar vindt rust ook van belang. En je wil natuurlijk niet te lang onderweg zijn naar je werk of een supermarkt. Veeleisend? Helemaal niet. Vraag het aan een inwoner van Meldert en hij zal je meteen bevestigen dat al deze wensen vervuld worden in dit gezellige dorp.” (Meldepark, Lummen)
“Dagelijks genieten van een gemoedelijke sfeer en optimaal wooncomfort. Dat is Ekkelgarden. Alle faciliteiten die je nodig hebt nabij, zonder de drukte van het stadscentrum voor je deur. Een buurt waar altijd wat te beleven is, waar kinderen samen spelen en volwassenen gezellig keuvelen. Maar ook een plek waar je rust vindt, wandelend op de Dreef of langs de waterkant.” (Ekkelgarden, Hasselt)
Belisol: diverse magazines voor klanten (i.s.m. Propaganda)
“Belisol op tv: Kopen zonder Kijken
Woonprogramma met een twist
Een huis kopen zonder te weten hoe het eruitziet. Voor Kopen zonder Kijken op RTL, namen 8 koppels het risico. Ze lieten hun budget volledig in handen van makelaar Alex van Keulen, bouwdeskundige Bob Sikkes en interieurspecialiste Roos Reedijk. De ramen en deuren? Van Belisol natuurlijk!
Hoe begin je aan zo een opdracht?
Bob: “De kandidaten vertellen ons natuurlijk hun wensen en budget. Ze maken voor ons ook een moodboard. Handig, maar tegelijk lastig. Want dan zie je al die foto’s en vraag je je af: “Is het nu de vloer die ze mooi vinden, de wanden, de kleuren of gewoon de algehele sfeer?” Dat bespreken we dus nog wel even. Maar voor alle duidelijkheid: wij nemen de beslissingen. We overleggen niét met de kandidaten, enkel met ons team. Daar maakt Peter Van Balen van Belisol Haarlem natuurlijk deel van uit.”
Roos: “Elke keer weer heb ik er slapeloze nachten van. Ik leg mijn ziel en zaligheid in de inrichting van de woningen. Dikwijls zijn we tot het allerlaatste moment nog bezig aan de afwerking. Soms is de verf nog nat als de kandidaten binnenkomen.” (Belisol Magazine, wintereditie 2020)
Bekijk naast deze voorbeelden voor magazines ook samples van blogs die ik voor klanten schreef. Of contacteer me voor meer samples.